ÇOCUKLARINIZI DOĞAYLA BÜTÜNLEŞTİRİN

İnegöl Belediyesi’nin Doğa Sporları ve Turizm Merkezi (DOSTUM) organizasyonuyla hayata geçirdiği çocuklara yönelik kampçılık eğitimleri başladı. Yeniceköy Mahallesindeki DOSTUM merkezinde uzman eğitimciler nezaretinde 1 gecelik çadırda konaklama eğitimine katılan çocukları ziyaret eden Belediye Başkanı Alinur Aktaş, ailelere çocuklarını doğayla bütünleştirecek faaliyetlere katılım göstermeleri konusunda çağrıda bulundu.

İnegöl Belediyesi’nin turizm odaklı projesi Doğa Sporları ve Turizm Merkezi (DOSTUM), 12 farklı branşta her yaştan bireye yönelik faaliyetlerini sürdürüyor. Bu kapsamda çocuklara yönelik düzenlenen kampçılık eğitimleri başladı. Her hafta 15-20 civarında çocuğun katılımıyla gerçekleştirilecek olan kampçılık eğitimlerinin ilk gönüllüleri, Yeniceköy Mahallesinde bulunan DOSTUM merkezinde kurulan çadırlarda yerlerini aldı. Tüm ekipmanların DOSTUM tarafından karşılandığı kampçılık eğitimine katılan çocuklara uzman eğitimciler tarafından verilecek eğitimlerle birlikte, kursiyer çocuklar 1 gecelik kampta konaklama deneyimini de burada yaşamış olacak.

ÇOCUKLARIMIZA İYİLİK YAPALIM, ONLARI DOĞAYLA BULUŞTURALIM
Belediye Başkanı Alinur Aktaş, bugün gerçekleştirilen ilk kampçılık eğitiminde küçük kampçıları ziyaret etti. Başkan Yardımcısı Eşref Yiğit’in de hazır bulunduğu ziyarette bir süre kampçılık kursiyerleriyle sohbet edip hazırlanan kamp alanını inceleyen Başkan Aktaş, düzenlenen eğitimlere ilişkin de açıklamalarda bulundu. İnegöl Belediyesi olarak geleceğimiz olan çocukların eğitimlerini önemsediklerini ifade eden Aktaş, “Bugünün yarını, yarının umudu olan sevgili yavrularımızın geleceklerini, yaşadıklarını, eğitimlerini, her şeylerini çok ama çok önemsiyoruz. Ama özellikle onların doğayla iç içe insanlar olmasını çok arzu ediyoruz. Tabi şehirlerimiz giderek maalesef betonlaşıyor. Şehirlerimizde belki hızlı sanayileşmeyle beraber yeşil alanlar ve doğal ortamlar azalıyor. Allah’a şükür biz İnegöl olarak bu konuda şanslı bir şehiriz. Ama ben hiç zannetmiyorum ki ailelerimiz, özellikle köy bağlantısı olan ailelerimiz çocuklarımızı köylere, kırsal mahallelere çok fazla götürmüyoruz. Şunu da biliyoruz ki doğal ortamlar insanın stresini alır. Doğal ortamlar insanı daha güçlü, daha şefkatli kılar. Dolayısıyla ben özellikle buradan çağrıda bulunuyorum; çocuklarımıza iyilik yapalım ve onları mümkün olduğu kadar bu ortamlarda bulunduralım” dedi.

DOSTUM KARTOPU MİSALİ BÜYÜYOR
İnegöl’ün doğal zenginliği göz önüne alarak Doğa Sporları ve Turizm Merkezi (DOSTUM) isimli projeyi hayata geçirdiklerini hatırlatan Alinur Aktaş, “DOSTUM sadece bir dalı değil, 12 civarında spor dalını kapsayan, sivil havacılıktan, yamaç paraşütünden, dağcılıktan, kampçılıktan tutun da farklı alanlara kadar 12 ayrı branşta faaliyet içerisinde olan bir organizasyon. Kartopu misali katlanarak da yolumuza devam ediyoruz. DOSTUM özellikle İnegöl’ün bir turizm ve tanıtım yüzü ama aynı zamanda İnegöl’de yaşayan tüm vatandaşlarımız, başta çocuklarımız olmak üzere her bireyin istifade etmesi, herhangi bir faaliyetinden yararlanmasını arzu ettiğimiz bir olay. Bu noktada her geçen gün bu işin büyüdüğünü görüyoruz” diye konuştu.

İLK KAMP DENEYİMLERİNİ DOSTUM’DA YAŞAYACAKLAR
Başkan Aktaş, DOSTUM merkezinde bugün kampçılık eğitimlerini ziyaret ettiklerini de dile getirerek şöyle konuştu: “Bu kardeşlerimiz kampçılık eğitimlerinin ilk kursiyerleri ve dolayısıyla da bizatihi sahada pratik olarak kalacak ve 1 gecelerini burada geçirecek olan bu işin ilk gönüllüleri, talihlileri. Bundan sonra inşallah bu sayı 10’larla, 100’lerle, 1000’lerle anılacak. Ama inşallah onları o ilk olmak özelliği hep devam edecek. Burada ahşap evlerimiz de hazırlanıyor ancak biz eğitimlerimizi öncelikle çadırlarda başlattık. Arkadaşlarımız ve hocalarımızın da destek ve katkılarıyla uzman eğitimcilerimizin nezaretinde bu organizasyonu gerçekleştiriyoruz.

HER HAFTA 15-20 ÇOCUK KAMP EĞİTİMİ ALACAK
Bu eğitim ve faaliyetlerin belirli amaçları olduğuna da dikkat çeken Aktaş “Doğa ile bütünleşme adına yapılması gereken önemli konulara değinilecek. Doğa da yaşamak için neler yapılması gerektiği, çevreyi tanıma gezileri, doğa yürüyüşleri yapılacak. Doğada yaşamı sürdürme, Kampçılıkta kullanılan malzemelerin tanıtımı, Kamp yeri seçimi, Çadır kurma ve çadır temizliği, Kamp planı yapma, kamp çantası hazırlama, Hedef bulma, Pusula kullanımı, Doğada birey olarak hareket tarzımızın nasıl olacağı konuları üzerinde durulacak. Her şeyden önemlisi, geleceğimiz olan bu yavrularımızın yeni arkadaşlıklar ve dostluklar edinip kendilerine olan özgüvenin artmasını temin etmeye çalışıyoruz. Ben özellikle her anne babaya, İnegöl’de yaşayan her bireye bu konuda çağrıda bulunuyorum. Biliyorum biz önümüzdeki yıl yetiştiremeyeceğiz, yeni alanlar açmak durumunda kalacağız, yeni hocalar temin etmek durumunda kalacağız. Ama çocuklarımızı sıcak yataklarında, nezih bilgisayarlı odalarında bulundurduğunuz gibi doğal ortamlarda da mümkün olduğu kadar bulundurmaya çalışın. Hayatla mücadeleyi öğrenmeleri için belirli disiplin ve kuralları öğrenebilmesi için küçük yaşlarda bu faaliyetlere ihtiyaç var. Ben bu konuda emeği geçen herkese ve başta çocuklarını bize emanet eden ailelere teşekkür ediyorum. Her hafta 20 civarında çocuğumuzu burada ağırlamayı düşünüyoruz. DOSTUM merkeziyle irtibata geçmeleri noktasında tüm ilçe halkımıza çağrıda bulunuyorum” açıklamalarında bulundu.